Skutecznie kampanie Facebook Ads – 5 tipów, o których trzeba pamiętać

Media społecznościowe stanowią cenną platformę do nawiązywania kontaktu z potencjalnymi klientami. Jednym z najczęściej używanych do tego narzędzi są kampanie Facebook Ads. Oczywiście, jak w przypadku każdej kampanii, jej sukces zależy między innymi od znajomości specyfiki platformy, na której umieszczamy treści. Przy zastosowaniu odpowiednich sztuczek za pomocą reklam na Facebooku można tworzyć wizerunek marki, reklamować swoje usługi, prowadzić rekrutację lub zwiększyć zaangażowanie dotychczasowych klientów. Jest to więc uniwersalne narzędzie o szerokim zastosowaniu, a równocześnie dość proste w obsłudze.
Jak sprawić, by kampania reklamowa faktycznie trafiała do odbiorców? Wystarczy, że przy jej tworzeniu wykorzysta się kilka trików, które zwiększą jej skuteczność.

Strategia dostosowana do celu

Aby skutecznie prowadzić kampanię Facebook Ads, trzeba przemyśleć jej strukturę, dopasować do potencjalnego klienta i być konsekwentnym. Kampania powinna odzwierciedlać cechy marki i być z nią spójna. Pozwala to na wzmocnienie sieci skojarzeń, jakie odbiorca reklamy łączy z firma i jej produktami lub usługami. Nagła zmiana formy przekazu czy cech kampanii może zaprzepaścić ten efekt, dlatego warto przygotować się wcześniej i unikać tych zmian.

Czytaj również  Jakie są warunki uzyskania kwalifikacji opiekuna kolonijnego? Oto, co musisz zrobić

Obraz jest wart tysiąca słów

Jedną z popularniejszych form reklam jest reklama obrazowa, która umożliwia szybkie i łatwe dotarcie do użytkownika. Żeby tego typu reklamy były skuteczne, muszą być przejrzyste – spójne z brandem marki, przyciągające uwagę, nie mogą też zawierać zbyt dużo tekstu. Inną formą jest reklama karuzelowa, przydatna w e-commerce ze względu na możliwość pokazania przykładowych towarów. Tu również warto postawić na spójność i przejrzystość.

Przestrzeń reklamowa na ekranie smartfona

Obecnie około 80% ruchu na Facebooku generują użytkownicy mobilni i to z myślą o nich powstała nowa wersja serwisu. Treści wyglądające dobrze w wersji mobilnej zazwyczaj wyglądają dobrze również w wersji desktopowej, ale nie zawsze sprawdza się zasada odwrotna. Dobrze więc skoncentrować się na użytkownikach urządzeń przenośnych i pod te urządzenia optymalizować treści.

Instalacja piksela i zbieranie danych

Piksel Facebooka to narzędzie gromadzące dane o działaniach użytkownika w witrynie. Dzięki niemu można zmierzyć skuteczność reklamy i optymalizować ją. Dobrze skonfigurowany piksel pozwoli zachęcić użytkownika do ponownego odwiedzenia witryny i wyświetlić jej reklamę potencjalnie zainteresowanym osobom.

Mniej znaczy więcej

Ta zasada sprawdza się również w kampaniach Facebook Ads. Lepiej zamieszczać mniej lepszych jakościowo reklam, niż więcej powtarzalnych. Podobnie jest z kierowaniem reklam do zbyt dużej puli użytkowników – zmniejszenie jej rozmiarów (m.in dzięki danym pozyskanym z piksela oraz wnioskom z poprzednich kampanii) pozwoli ograniczyć wydatki i zwiększyć efektywność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *