Lubisz zakupy online? Dowiedz się, jaką drogę pokonują zakupione przedmioty?

Bardzo doby model logistyczny jest potrzebny bez względu na to czy dana firma prowadzi sklep online czy offline. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że otworzenie sklepu internetowego nie polega tylko i wyłącznie na świetnym pomyśle, zgromadzenie odpowiedniej ilości towaru i postawieniu strony internetowej. Jest to szereg zdecydowanie większej liczby działań niż mogłoby się wydawać. Towar jak wiadomo musi być odpowiednio przechowywany. Na czym dokładnie polega logistyka dla e-commerce?

Własny magazyn

Jest to nie tylko zdecydowanie najczęściej praktykowany, ale również najbardziej najbardziej popularny model logistyczny. Jego schemat jest z kolei znacznie prostszy niż mogłoby się wydawać. Wystarczy bowiem zamówić dany towar u sprzedawcy, a następnie wstawić go do sklepu. Ponadto zamówienia są realizowane w oparciu o towary znajdujące się w danym momencie w magazynie.

Klient stosunkowo szybko otrzymuje produkt, który zamówił. Nie musi zatem czekać, aż dany sklep internetowy otrzyma towar od swojego dostawcy. Wspomniany model ma jednak minusy. Konieczne jest bowiem jednorazowe zaopatrzenie się w bardzo dużą liczbę towarów.

Właściciel sklepu internetowego musi tym samym dysponować odpowiednimi środkami finansowymi. Ponadto należy uwzględnić także ewentualne ryzyko, że część produktów dostępnych w asortymencie może niestety nie cieszyć się spodziewanym zainteresowaniem. Towary mogą tym samym zalegać w magazynie.

Czytaj również  Jak często wykonuje się audyt SEO strony internetowej?

Dropshipping

W tym modelu sklep internetowy będzie w najprostszym możliwym ujęciu pośrednikiem między klientami, a dystrybutorami zajmującymi się nie tylko przechowywaniem, ale również pakowaniem czy wysyłaniem produktów do określonych klientów. Do najbardziej istotnych zadań sklepu internetowego w dropshippingu będzie należało pozyskiwanie jak największej ilości klientów, zbieranie od nich zamówień, wysyłanie produktów, a także pobieranie opłat.

Ludzie bardzo często zastanawiają się ile dokładnie zarabia na produktach sklep internetowy działający w tym modelu, Biznes online zarabia bowiem na różnicy pomiędzy cenami detalicznymi, a hurtowymi.

Ogromnym atutem dropshippingu jest fakt, że nie ma konieczności posiadania większych nakładów finansowych czy nawet magazynu, w którym muszą być przechowywane towary. Właściciel sklepu internetowego ponadto nie będzie w żaden sposób ryzykował, że pieniądze, które zainwestował w biznes mogą mu się nie zwrócić. Znacznie mniejsza w porównaniu do opisanego wcześniej modelu jest liczba obowiązków. Nie trzeba pakować zamówionych produktów przez klientów, a także ich wysyłać.

Ponadto przedsiębiorca nie musi w ogóle kontrolować stanów magazynowych. Istnieją jednak wady dropshippingu, przez które bardzo dużo ludzi rezygnuje z tego modelu. W zdecydowanej większości przypadków praktycznie wszystko jest narzucone przez dystrybutorów. Sklep traci także na reklamie, ponieważ na opakowaniach znajduje się logo dystrybutorów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *